Uztaro 64 (2008)

Ikerketa-bideak konbergentzia mediatikora hurreratzeko

Egilea(k):
Jakintza-arloa:
Komunikazioa eta Kazetaritza
Orrialdeak:
69-81
PDFa deskargatuDeskargatu

Laburpena:

Konbergentzia mediatikoan murgiltzea da ikerketa-lan honen helburua eta azterketa-bideak azaltzen ditu metodologia egokienaren bila. Komunikabide-enpresa guztiak dabiltza prozesu betean konbergentzia deituriko medioen eta eduki-informazioaren batuketan. Artikulu honek Gipuzkoako lurraldean Debagoiena eskualdeko komunikabide-enpresa hartu du ikerketa-bide, Goiena Komunizazio Zerbitzuak, Koop. E., Arrasaten kokatua. 2006ko abendua eta 2007ko otsaila bitartean eginiko azterketaren emaitza da artikulua. Lanean hasi baino lehenago gure hipotesia hau zen: Euskal Herriko komunikazioko enpresen artean konbergentzia maila aurreratuena duela Goiena koopera-tibak, Vocento taldea edo Eitb taldea ailegatu ez diren neurriraino eraman duela multimedia-prozesua enpresa arrasatearrak. Ondorioz, kazetariaren profila aldatzen hasi da. Metodologia aldetik, esan, bide kualitatiboa eta parte-hartzailea aukeratu dugula ikerketa-bide.
GAKO-HITZAK: Konbergentzia mediatikoa, kazetari multimedia, metodologia parte-hartzailea.
This article analyses the professional practice of the journalists working in the context of the convergence process set underway by the media group Goiena Komunikazio Zerbitzuak, Koop. E., which provides local news about the county where it is located. Our aim is to determine the multimedia profile of these journalists.
Our starting hypothesis leads to the consideration that the Goiena media group has reached a high degree of media integration, which, while not complete, is orientating its efforts towards the coordination of news amongst the four media – press, television, radio and Internet - in a unitary and shared form. In the short term, this will result in the physical unification of a single multimedia, or convergent, editorial committee and the newsroom. To carry out our work we have employed the qualitative-participatory method.

KEY WORDS: Media convergence, Multimedia journalist, Goiena, Participatory methodology.