Uztaro 29 (1999)

Masa-komunikazioaren funtzio eta pragmatika sozialak identitateen eraikuntzan

Egilea(k):
Jose Inazio Basterretxea Polo
Jakintza-arloa:
Komunikazioa eta Kazetaritza
Orrialdeak:
39-50
PDFa deskargatuDeskargatu

Laburpena:

Informazio izenaz ezaguna dugun ezagutza-ereduaren saltzaile dira, egungo gizartean, hedabideak, mass-mediak. Informazioa, egun, saldu eta eros daitekeen produktua da, demandaren arabera funtzionatzen duena. Merkatu-produktu moduan, informazioa, merkatu-harremanen arabera ekoizten da: gehiago behar denean, gehiago; gutxiago behar denean, gutxiago; ikusita zertarako behar den, horretarako. Enpresa informatiboen, instituzio burokratikoen eta merkatu-eskarien menpekoa da, beraz, informazioa; publikatzen dena bai behintzat. Publikatutako horrek ze identitate kolektibo islatzen du? Horra hor, abiapunturako galdera.

 

Mass-media are in our society the sellers of what is known as information. In fact, nowadays, information can be sold and bought as any other product; it goes under the rules of demand. As a product on the market, information can be produced depending on the demand: more when the demand is stronger and less when is thinner. Information is under the influence of the information companies, the bureaucratic institutions and the market’s demand. What about the identity present on those media? That is an interesting starting point.