Uztaro 100 (2017)

GAILU ARTISTIKOAK. Makina sozialak, teknologia bigunak eta arte-praktika garaikideak

Egilea(k):
Saioa Olmo Alonso
Jakintza-arloa:
Artea
Orrialdeak:
31-45

Laburpena:

Gaur egun, gizarteak eratzen dituen egitura konplexuak ikusarazteko eta horiengan eraginak sortzeko beharra dago. Historiaren luze-zabalean izan duen garapenean, arteak errealitate ohargaitzak irudikatzeko gaitasuna erakutsi du. Gaur egungo artean, ingurukoa irudikatzeaz aparte, agente artistikoek arteak testuinguruan eragiteko duen gaitasunaz eta helburu horren egokitasunaz eztabaidatzen dute hainbat forotan. Testu honek azaltzen du artea nola saiatzen den makineria sozialak ulertzen, azalarazten eta horiekin elkarreragiten. Horretarako, ikerketak teknologia bigunez hausnartzen du, hau da, zientzia sozialekin loturiko teknologiez: portaerazko kodeak, hezkuntzako metodologiak, komunikazio-erak, lan-antolakuntzaren ereduak, ordutegietako egituraketak... Hala, ikerketa honen helburua da arte garaikideak makineria sozialak eragiteko erabili ahal dituen teknologia bigunak azalaraztea.

GAKO-HITZAK: Arte garaikidea · Teknologia bigunak · Performatibitatea · Portaera soziala.

ARTISTIC DISPOSITIVES. Social Machines, Soft-Technologies & ContemporaryArt Practices

Nowadays, it is necesary to visualize and affect some complex structures that shapesociety. Through history, art has showed its capacity to represent realities that are difficultto perceive. In many forums, art agents discuss the adecuacy of contemporary art to have adirect effect on its context apart from its common performativity through representation. Thistext explains how art tries to understand, show and interact with social machines. For that, thisresearch deeps into soft-technologies, which are mostly related to social sciences: codes ofbehaviour, educational methodologies, ways of communication, models of work-organization,timetables... Its aim is helping to visualize soft-technologies that can be used by contemporaryart to influence social machineries.

KEY WORDS: Contemporary Art · Soft-Technologies · Performativity · Social Behaviour.